lördag, september 09, 2017

Tippen.

Prognosen hotade med heldagsregn, och som vanligt när regn utlovas så stämmer prognosen...

Så igår bestämde jag mig för att det skulle bli en tur till "Tippen" (återvinningscentralen) idag, så hela morgonen och halva förmiddagen ägnades åt att rensa i skåp, lådor och garderober och lasta in det jag inte ville ha kvar i hästtransporten.

Sen åkte jag till föräldrarna och så lastade vi in deras skräp också, så både transporten och bilens flak var packade med skräp.

Det känns mest bra att få göra sig av med gammalt skit, värst är det väl med grejer som är förknippade med nån sorts minne men som jag ändå aldrig använder eller ens tycker är fint.

Men nu har jag gjort plats för det "nya" som ska in, ärvda grejer. Ibland (rätt ofta) är det bra att ha ett litet hus med begränsade förvaringsmöjligheter!

Inga kommentarer: